» Ziņas
"Marriott International" iespējamā ienākšana tirgū nozīmē Latvijas tūrisma potenciāla novērtējumu
Iespējamā ASV viesnīcu kompānijas "Marriott International" ienākšana Latvijas tirgū nozīmē tūrisma nozares potenciāla novērtējumu no ārvalstu investoru puses, atzina aptaujātie tūrisma nozares eksperti.
"Latvijas tūrisma potenciāls nav izmantots, un tas ir tik milzīgs, bet diemžēl to redz investori no ārvalstīm, nevis mēs paši. Ja "Marriott", kas ir pasaules TOP3 viesnīcu uzņēmums pēc lieluma, pat šādā sarežģītā laikā saskata potenciālu, varbūt beidzot pašiem laiks noticēt, ka varam kļūt par Ziemeļeiropas un Baltijas tūrisma centru," pauda viesnīcas "Hanza Hotel" valdes loceklis Aigars Gerhards.
Tūrisma nozares konsultants Aigars Smiltāns norāda, ja ieceres realizēsies, tas būs iedrošinājums arī citām starptautisko viesnīcu ķēdēm, lai uzsāktu aktivitātes Rīgā.
"Ziņa par "Marriott" ienākšanu varētu būt arī atbilde uz "Rezidor" viesnīcu grupas aktivitātēm Baltijā. "Marriott" viesnīcas atvēršana veicinās Rīgas atpazīstamību Amerikā un citās valstīs, kurās aktīvi darbojas "Marriott" viesnīcu ķēdes, jo šai viesnīcu ķēdei spēcīgi darbojas tīkla pārdošana un jauno galamērķu popularizēšana," prognozēja eksperts.
Smiltāns gan norādīja, ka ir būtiski, ar kādu produktu "Marriott" ienāks Latvijā. ""Marriot" grupā ir arī tādas augstas klases viesnīcas kā "Renaissance Hotels" un "Ritz-Carlton Hotels". Svarīgi, kāds arī būs viesnīcas piedāvāto produktu klāsts - kopējais istabu skaits, konferenču telpas, restorāni, citi pakalpojumi. Jo lielāks būs piedāvāto produktu klāsts, jo vairākos pārdošanas kanālos šī viesnīca būs reklamēta un vairāk jaunu un potenciālu tūristu uzzinās par Rīgu," atzina Smiltāns.
Arī ceļojumu rezervāciju kompānijas "Travelport" pārstāvniecības vadītāja Baltijas valstīs Rūta Skujeniece norāda, ka "Marriott International" zīmols ir ļoti pazīstams un tā klātbūtne noteikti nāktu par labu Rīgas kā Eiropas galvaspilsētas tēlam.
Skujeniece gan norāda, ka varētu rasties jautājums par Vecrīgu kā piemērotāko projekta attīstības vietas izvēli.
"Vai papildu nosacījumi (publiskā apspriešana utt.), kas saistīti ar ēkas projektēšanu un celtniecību tik vēsturiski piesātinātā vietā, neatstās iespaidu uz projekta gaitu un neradīs līdzīgu precedentu kā Viļņā? Lietuvas galvaspilsētas vēsturiskajā centrā jau gadiem ir iestrēdzis "Kempinski" viesnīcas projekts. Tā attīstītāji nav varējuši rast kompromisu ar vēsturisko vidi, un viesnīcas atvēršana ir tikusi vairākkārt pārcelta," pauda Skujeniece.
Eksperte norāda: ja no līdzīgas situācijas izdosies izvairīties un viesnīca tiks atvērta solītajā laikā un kvalitātē, Latvijas tūrisma industrija būs ieguvēja.
Kā ziņots, patlaban notiek sarunas ar vienu no lielākajām ASV viesnīcu operatorkompānijām "Marriott International" par "Marriott Hotel Riga" viesnīcas atvēršanu Rīgā, biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš sacīja nekustamo īpašumu projektu attīstītāja SIA "Kunguavots" valdes loceklis Knuts Kvisviks.
Viņš skaidroja, ka galīgā vienošanās ar "Marriott International" varētu tikt panākta ap Jāņiem. "Ja tā būs, bet mēs neapsveram iespēju, ka tā varētu nebūt, tad šī gada nogalē jau varētu tikt izsludināts konkurss par viesnīcas būvniecību," sacīja Kvisviks.
Jau ziņots, ka Latvijas Arhitektu savienība izsludinājusi atklātu konkursu par labāko arhitektūras ideju viesnīcas "Marriott Hotel Riga" risinājumam, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja savienības atbildīgā sekretāre Velta Holcmane.
Viesnīca "Marriott Hotel Riga" iecerēta Vecrīgas kvartālā, ko ierobežo Minsterejas, Kungu, Pasta un 13.janvāra iela.