» Ziņas
Tūrisma konsultatīvā padome apsprieda aktuālos pasākumus 2010.gadam
Šodien, 7.maija Latvijas Tūrisma konsultatīvās padomes (turpmāk - Padome) sēdē Ekonomikas ministrija (EM) un Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) informēja par šī gada pirmajā ceturksnī paveikto, par turpmākajiem plāniem šim gadam, kā arī apstiprināja Latvijas Tūrisma mārketinga stratēģiju 2010.-2015.gadam.
Savā prezentācijā TAVA direktors Armands Slokenbergs uzsvēra, ka tās galvenā atšķirība no iepriekš apstiprinātajām stratēģijām ir tāda, ka šī ir praktiski izmantojama stratēģija, kas būs dinamiska - katru gadu tiks pārskatīts prioritāro valstu saraksts, kas ļaus attīstīsies līdzi nozares aktuālajām vajadzībām un interesēm. Slokenbergs arī uzsvēra, ka Stratēģija tapa ciešā sadarbībā ar nozari un arī turpmāk tā tiks aktualizēta ņemot vērā nozares ierosinājumus.
A.Slokenbergs atzina, ka Latvijas tūrisma mārketings tiks balstīts uz mērķtiecīgu produktu virzīšanu un popularizēšanu konkrētos mērķa tirgos, tādejādi panākot Latvijas kā tūrisma galamērķa atpazīstamību un maksimālu atdevi ienākošā tūrisma veidā.
Vienlaikus, TAVA vadītājs norādīja, ka nepieciešams veidot arvien vairāk tūrisma produktu ar augstu pievienoto vērtību, gan paaugstinot pakalpojumu kvalitāti, gan arī paplašinot produktu klāstu, kas veicinātu ilgāku tūristu uzturēšanos Latvijā.
A.Slokenbergs informēja Padomi, ka katram augsti prioritārajam tūrisma tirgum (šobrīd kā augsti prioritāri tirgi tiek definēti Lietuva, Igaunija, Somija, Zviedrija, Krievija un Vācija) TAVA veidos atsevišķu un specifisku mārketinga stratēģiju trim gadiem, lai veicinātu šī tirgus apgūšanu augstākā kvalitātē.
Cita starpā, šogad TAVA turpinās popularizēt un integrēt mārketinga materiālos jauno tūrisma tēlu, publicēt ikmēneša tūrisma apkārtrakstu 3 valodās, kvalitātes sistēmas ieviešanas projektu, apmācību un informēšanas pasākumus tūrisma profesionāļiem, organizēs ārvalstu žurnālistu vizītes uz Latviju u.c. pasākumus.
TAVA vadītājs informēja Padomi, ka jau trīs mēnešus veiksmīgi darbojas tūrisma palīdzības tālrunis Tourist Hotline 1188, kuru bija izmantojuši ~800 ārvalstu tūristu, pieprasot dažādas izziņas. Arī nozares pārstāvji atzina, ka palīdzības tālruņa, kas sniedz informāciju angļu, vācu un krievu valodā, veiksmīga darbība ir nozīmīga tūristu pozitīva iespaida par Latviju sastāvdaļa.
Sēdes turpinājumā, EM Tūrisma nodaļas vadītāja Marina Paņkova informēja Padomi par galvenajām aktualitātēm Ekonomikas ministrijas darbā 2010.gada pirmajā ceturksnī - Saeimā apstiprināto lēmumu no šā gada 1.maija piemērot samazināto PVN likmi 10% viesu izmitināšanas pakalpojumiem, valdībā apstiprināto kompleksa tūrisma pakalpojuma regulējumu, kas stāsies spēkā šā gada 14.jūnijā, valdībā apstiprināto kārtību, kādā norādāmas preču un pakalpojumu cenas kafejnīcās, lai samazinātu patērētāju apkrāpšanas gadījumus, izstrādāts Latvijas tūrisma attīstības plāns 2010.gadam. M.Paņkova arī informēja, ka EM šogad plāno ar 14.jūniju uzsākt tūrisma aģentu un tūrisma operatoru reģistrēšanu vienotā datubāzē, kas būs publiski pieejama visiem interesentiem. Šogad tika uzsākta arī velomaršrutu numerācijas sistēmas izveide.
Latvijas Tūrisma konsultatīvā padome (turpmāk - LTKP) ir koleģiāla, konsultatīva un koordinējoša valsts institūcija, kura veicina tūrisma valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā iesaistīto valsts pārvaldes institūciju, tai skaitā pašvaldību un plānošanas reģionu, un privātpersonu, tai skaitā biedrību un nodibinājumu, sadarbību. LTKP lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
Galvenās LTKP funkcijas - saskaņot tūrisma valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā iesaistīto valsts pārvaldes institūciju un privātpersonu intereses un darbību, veicināt tūrisma nozares integrāciju valsts sociāli ekonomiskās attīstības procesā, atbalstīt Latvijas tūrisma iespēju un pakalpojumu popularizēšanu un reklāmas pasākumus Latvijā un ārvalstīs un koordinēt tūrisma valsts politikas dokumentu īstenošanu.
Sabiedrisko attiecību nodaļa
T.: 67013193