» Ziņas
Japānas žurnālisti pirmo reizi iepazīstas ar Latgales labāko tūrisma piedāvājumu
Triju dienu vizītē Latgalē pirmo reizi uzturas astoņi Japānas masu mēdiju pārstāvji. Tālās Austrumu zemes žurnālisti pirmo reizi iepazīstas ar Austrumlatvijas labākajiem tūrisma produktiem.
Žurnālistiem bija iespēja iepazīties ar Latgales Mākslas un amatniecības centru Līvānos, Daugavpilī – restorānā „Plaza” – nogaršot Daugavpils virtuves ēdienus, apmeklēt Daugavpils cietoksni un Daugavpils Marka Rotko mākslas centru. Savukārt Daugavpils novadā, dabas parka „Daugavas loki” teritorijā, žurnālisti iegriezās krāšņajā atpūtas parkā „Stalkers”, kur noraudzījās uz Latvijas likteņupi Daugavu. Krāslavā viņiem bija iespēja apskatīt Plāteru pili un parku, satikties ar amatniekiem un nogaršot kulinārā mantojuma ēdienus.
Aglonā viesi ieradās Maizes muzejā un aplūkoja majestātisko Aglonas baziliku. Ciemiņi viesojās keramiķu Ušpeļu sētā, kur tos sagaidīja arī „Kroma kolna brolistes” seno latgaļu karavīru kopa. Savukārt Ludzā bija iespēja izstaigāt Latvijas senākās pilsētas vēsturisko centru un doties izbraucienā ar muzikālo plostu. Programmā tika iekļauts arī Gunāra Igauņa Mūzikas instrumentu darbnīcas apmeklējums Rēzeknes novada Gaigalavā, kā arī Ūdens tūrisma centra „Bāka”, Rēzeknes pilsētas ievērojamāko tūristu piesaistes vietu, Latgales tradicionālās kultūras centra "Latgaļu sāta" un Varakļānu muižas apmeklējums. Viesu mājas „Zvejnieki” saimnieki Anna un Jānis Macāni ciemiņus cienāja ar Lubāna ezera veltēm un stāstīja par unikālo Latvijā lielāko ezeru.
Trīs dienas Latgalē noteikti ciemiņos ieskicēja mūsu bagātā novada daudzveidību, kas balstīta uz senām un autentiskām senču tradīcijām, dabas vērtībām, kultūrvēsturisko mantojumu, kas veido tūrisma produktu kodolu un var būt saistošs dažādu segmentu tūristiem.
Japānas žurnālistu vizīti organizēja Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA), sadarbībā ar Latgales tūrisma asociāciju „Ezerzeme” un Latgales pašvaldību tūrisma informācijas centriem. Savukārt tulka pienākumus darījumu ceļojuma laikā veica Uģis Nastevičs, kas TAVA uzdevumā bieži pavada japāņu viesus.
Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010. – 2015.gadam noteikts, ka Japāna ir perspektīvs tūrisma tirgus, kura apgūšanai TAVA sistemātiski veic mērķtiecīgas mārketinga aktivitātes. Piemēram, 26. jūnijā Latvijas vēstniecība sadarbībā ar Tūrisma attīstības valsts aģentūru (TAVA) rīkoja semināru apmēram 50 japāņu tūrisma operatoru un masu mediju pārstāvjiem.
Informāciju sagatavoja:
Lolita Kozlovska
Daugavpils novada TIC
Daugavpils novada TIC foto