» Ziņas
Amerikas Tirdzniecības palāta izveido tūrisma nozares darba grupu
Amerikas Tirdzniecības palātas Latvijā biedri, kas darbojas tūrisma un viesnīcu biznesa nozarē, ir izveidojuši darba grupu, kurā diskutē par nozarei aktuālajiem jautājumiem, biznesa informācijas portālu "Nozare.lv" informēja Amerikas Tirdzniecības palātas Latvijā valdes loceklis un "Hotel Bergs" valdes loceklis Aleksis Karlsons.
Viņš norādīja, ka daži no palātas biedriem, kuri ir viesnīcu vadītāji, ir ārzemnieki un neprot latviešu valodu, tādēļ viņiem ir sarežģīti piedalīties nozaru asociācijās, bet tikpat būtiski viņiem ir būt informētiem par to, kas notiek nozarē.
Lai palātas biedru intereses tiktu uzklausītas, uz darba grupas apaļā galda diskusijām tiek aicināti ar tūrisma nozari saistīti cilvēki, piemēram, 16.novembrī notika apaļā galda diskusija ar Rīgas vicemēru Aināru Šleseru.
Iepriekš darba grupā notikusi arī tikšanās ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu, kurš stāstīja par Latvijas tūrisma nozares potenciālu sadarbībā ar Krieviju.
Tāpat plānots uz tikšanos aicināt arī nacionālās aviokompānijas "airBaltic" prezidentu un Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) vadītāju Bertoldu Fliku un Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas prezidentu Jāni Nagli.
"Mūsu mērķis ir veidot nevis atsevišķu organizāciju, bet gan forumu, kurā diskutēt par nozarē notiekošo gan ar nozaru asociācijām, gan arī ar pārstāvjiem no biznesa un politikas, kuri var ietekmēt tūrisma nozari," pauž Karlsons.
Karlsons atzīst, ka Amerikas Tirdzniecības palātas biedrus, kuri saistīti ar tūrisma nozari, visvairāk satrauc trīs jautājumi, kas saistīti ar pārstāvēto nozari.
"Pirmais - nozares pārstāvjus visvairāk ir skārusi Pievienotās vērtības nodokļa likmes (PVN) palielināšana no 5% uz 21% viesnīcām un citām tūrisma mītnēm no šī gada janvāra. Otra lieta - uzskatām, ka līdz šim valsts nav pietiekami ieguldījusi Latvijas mārketinga un popularizēšanas pasākumos. Trešā lieta - tūristu apkrāpšanas gadījumi Rīgā gan restorānos un bāros, gan arī taksometros," norāda Karlsons.
Viņš uzsver, ka pārāk niecīga ir Latvijas dalība starptautiskajās tūrisma izstādēs, kur Latvija lielākoties netiek pārstāvēta. Vislielāko kritiku Karlsons velta Tūrisma attīstības valsts aģentūrai (TAVA), kura nav spējusi pārstāvēt nozares intereses un veicināt Latvijas atpazīstamību pasaulē.
"Neraugoties uz to, ka parasti skeptiski tiek vērtēts viss, ko dara valsts vai pašvaldība, Amerikas Tirdzniecības palātas biedri pozitīvi vērtē Rīgas tūrisma attīstības biroja izveidi un uzsāktās aktivitātes Rīgas reklamēšanā ar zīmolu "Live Rīga". Ļoti ceram, ka projekts tiks pareizi realizēts un RTAB veiksmīgi darbosies, bet vēl pāragri vērtēt konkrētus rezultātus” atzīst Karlsons.