» Ziņas
"Tez Tour" direktors: Tūristi, kas Latvijai vajadzīgi šodien, atrodas austrumos
Tūristi, kas Latvijai vajadzīgi šodien, atrodas austrumos, intervijā biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" sacīja tūroperatora "Tez Tour" direktors Baltijas valstīs Konstantīns Paļgovs.
Paļgovs atzinīgi vērtēja Rīgas domes un tās sadarbības partneru iniciatīvu izveidot jaunu Rīgas popularizēšanas un reklamēšanas zīmolu "Live Rīga", lai palielinātu iebraucošo tūristu skaitu.
Viņš ir pārliecināts, ka uz Latviju tuvākajā laikā būs gatavi braukt tieši austrumvalstu tūristi, jo viņiem vēl saglabājušās pozitīvas atmiņas par Latviju, bet attīstīto Ziemeļeiropas vai Rietumeiropas valstu iedzīvotājiem šādu atmiņu nav un viņu piesaistīšanai nepieciešams ievērojami lielāks darbs un resursi.
"Tūristi mums vajadzīgi jau šodien, tāpēc jābūt gataviem pieņemt tūristus no jebkura tirgus," sacīja Paļgovs, norādot, ka, lai tiktu sasniegts labs rezultāts, jaunā zīmola attīstība nevar apstāties ne uz brīdi vismaz divus gadus.
Paļgovs ir pārliecināts, ka tūristu piesaistīšanā nozīme nav tikai ieguldītajiem finansiālajiem līdzekļiem, bet arī valsts ieinteresētībai, piesaistītajiem profesionāļiem un personām, kas šo projektu īstenos.
"Lai kāds arī nebūtu [Rīgas vicemērs Ainārs] Šlesers viņš saprot, ka situācijā, kad nevar samazināt izdevumus, jāpalielina ieņēmumi un tūrisms ir ļoti labs veids kā to var izdarīt," sacīja "Tez Tour" direktors.
Viņš arī atzina, ka "Tez Tour" nav atmetis domu par domu par ienākošā tūrisma attīstību, tomēr plašāk par kompānijas plāniem tās direktors nevēlējās stāstīt, vien norādīja, ka "ļoti daudz tiek darīts, lai jau tuvākajā laikā mēs šādu informāciju varētu sniegt".
Ienākošo tūrismu "Tez Tour" redz kā perspektīvu sava biznesa attīstības nozari.
Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti 20.oktobrī pēc garām diskusijām un tikai ar balsu pārsvaru nolēma izveidot sabiedrībā plašas diskusijas izraisījušo nodibinājumu "Rīgas tūrisma attīstības birojs" (RTAB) un ieguldīt tajā gandrīz miljonu latu no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
Par RTAB izveidošanu balsoja 33 deputāti, pret bija 19. Kopā balsošanā piedalījās 52 deputāti.
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% piederēs Rīgas domei, bet pārējiem partneriem - katram pa 10%. Biedrībā darbosies pieci cilvēki, bet tā administrācijas izmaksas nepārsniegšot 5% no kopējā budžeta.
Nodibinājums kā savas darbības radītā zīmola vadmotīvu izvirzījis principu - "Labi rīdziniekam, labi tūristam".
Prezentējot jauno Rīgas zīmolu "Live Rīga", Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) iepriekš norādīja, ka nākamgad Rīgas atpazīstamības kampaņās tiks ieguldīti pieci miljoni latu. Lielākā daļa no domes finansējuma Rīgas popularizēšanai tiks virzīta tieši jaunā Rīgas zīmola veidošanā. Ar tā koordinēšanu nodarbosies RTAB, kurā bez domes apvienojušās arī tūrisma nozares asociācijas un Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".
Ņemot vērā to, ka nodibinājums vēl nav juridiski reģistrēts, visas izmaksas, kas saistītas ar zīmola sākotnējo izstrādi, uzņēmusies segt "airBaltic". Rīgas vicemērs iepriekš sacīja, ka šogad dome Rīgas popularizēšanai plāno atvēlēt miljonu latu.
Ušakovs norāda, ka šos piecus miljonus latu plānots ieguldīt kā investīcijas tūrisma nozarē, kuras plānots atgūt 2010.gada laikā uz papildus atbraukušo tūristu rēķina, sacīja mēra preses sekretāre Anna Kononova.
"Tomēr, vai šī summa būs tieši pieci miljoni latu, būs skaidrs tikai pēc Budžeta komisijas lēmuma," iepriekš norādīja Kononova.