Noslēdzies lielākais Latvijas tūrisma gadatirgus BALTTOUR 2010
Šī gada 5.- 7. februārī Ķīpsalas hallē norisinājās tūrisma gadatirgus Balttour 2010. Izstāde notika jau 17. gadu pēc kārtas un ir viens no vērienīgākajiem tūrismam veltītajiem pasākumiem Baltijā. Tradicionāli šis ir jaunās tūrisma starta punkts. Pirmajā izstādes dienā pulcējās galvenokārt tūrisma profesionāļi. Atklāšanas ceremonijā piedalījās Tūrisma Attīstības Valts aģentūras direktors Armands Slokenbergs, Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers u.c. pārstāvji. Šogad īpaša uzmanība tika veltīta inovatīviem Latvijas tūrisma produktiem un to virzībai tirgū. Tāpat arī diskusijas tika risinātas par vietējā tūrisma mārketinga iespējām Latvijas krīzes apstākļos. Pirmās konferences dienas noslēgums notika “Islande Hotel”, kur ALTA jeb Latvijas Tūrisma aģentu asociācija uz pieņemšanu aicināja lūgtos viesus. Īpaša uzmanība šogad tika veltīta Latvijas tūrisma aktivitātēm. Apmeklētājiem bija iespēja vērot gan “Kolkas koklētāju kvinteta” Kurzemes dziesmas, gan Jūrmalas Kultūras centra deju studijas priekšnesumus.
Kā jau ikgadēji ierasts, tieši izstādes laikā apmeklētāji varēja iegādāties dažādas ceļazīmes/biļetes par zemākām cenām. Ievērības cienīgas atlaides( līdz 60%) piedāvāja kompānija “Tallink”, pārdodot kruīza biļetes uz Stokholmu par 20 līdz 40 latiem. Personīgi man interesantu produkts sķita Latvijas Piļu un muižu asociācijas tūrista “pase”, ar kuru tad var apceļot Latvijas pilis/muižas par zemākām ieejas cenām, kā arī saņemt dažādas akciju atlaides. Pirmo reizi visu “Balttour” gadu vēsturē piedalījās arī Latvijas pirtnieki. Piemēram, biedrība “Latvijas pirts” stāstīja par pirtī iešanas rituāliem un paražām, kā arī prezentēja jauno projektu “Pirts tūres Latvijā”, akcentējot jaunas atpūtas iespējas. No ārvalstu stendiem kolorītākie šķita Izraēlas un Grieķijas pārstāvniecību stendi, piedāvājot izsmeļošus līdzņemamos materiālus.
Tagad mana rīcībā ir detalizētas Grieķijas salu kartes ar vēsturiskajiem aprakstiem un milzum daudz noderīgas informācijas. Grieķijas kontekstā noteikti jāpiemin tūrisma aģentūras “Nikos Travel” piedāvājums doties praksē uz kādu no salām un/vai Grieķijas sauszemi, lai strādātu praksē kādā no viesnīcām. Šāda iespēja tiek piedāvāta jau vairāk kā piecus gadus- tie studenti, kuri uz Grieķiju devušies, izskatās apmierināti ar paveikto(par to var pārliecināties arī atsauksmēs internet, ne tikai oficiāli piedāvātajā informācijā). Šogad uz pārrunām stažēšanās programmā varēja pieteikties līdz 15. februārim. Kopumā, lai arī tūrisma jomā šobrīd nav vieglais laiks, radās iespaids, ka ceļotāju joprojām netrūkst. Protams, pirkšanas/ pārdošanas tendences ir mainījušās- šobrīd lielāka uzmanība tiek pievērsta maksimāli lētām ceļazīmju cenām. Šaja ziņā izstādē piedāvātos produktus bija tiešām izdevīgi iegādāties, kā arī ieejas biļetes cena šķita samērīga- pieaugušajiem tie bija 2.5 lati, studentiem un pensionāriem- 1.5 lati. Biznesa dienā ieeja bija 6.5 lati(būtiskākais faktors- semināri un prezentācijas tūrisma profesionāļiem). Izstādi ikgadēji rīko Latvijas Tūrisma aģentu asociācija sadarbībā ar BT1. Tiekamies nākamgad.