Taupībai jābūt taupīgai
To neteicu es, bet gan komunisma radošais tēvs Kārlis Marks. Viņš to teica par ekonomiku, kas nebeidz mūs priecēt ar savu straujo augšupeju. Mēs, kas ietiepīgi atsakamies priecāties par veiksmes stāstu, esam spiesti vairāk piedomāt par taupību nu ļoti jau nu savilktas jostas režīmā.
Daudzi no mums to vien darītu, kā katru mīļu brītiņu dotos ceļojumā. Pat nevajag tradicionālos vidēji statistiskā Latvijas ceļotāja galamērķus – Ēģipti, Turciju vai Kanāriju salas. Pietiktu arī ar kādu Zemgales dižozolu, Kurzemes jūras piekrasti vai Latgales ezeru. Ja vien ne degvielas cena, kas minimālās algas īpašniekam mēnesī ļauj vidēji nobraukt vien 1500 kilometrus.
Taču ir kāds risinājums un par to tad arī šis stāsts. Turklāt, tā nekādi nav slēptā reklāma un būt nevar, jo pasaulē nav nevienas citas oficiāli sertificētas līdzīgas ierīces…
Drive-H2O ir pasaulē labi pazīstams Rumānijas uzņēmums ar ražotnēm Grieķijā un ASV, kas piedāvā nano tehnoloģiju HHO (ūdeņraža ģenerators) iekārtas jebkuram iekšdedzes dzinējam. HHO iekārtu galvenais mērķis ir ievērojami samazināt degvielas patēriņu, palielināt dzinēja jaudu un samazināt kaitīgo izmešu daudzumu.
Kompānijas “IR New Technology Innovations Ltd., DRIVE -H2O© team” zinātnieki jau vairāk kā desmit gadus nodarbojas ar degvielas ekonomijas un alternatīvās degvielas tehnoloģiju izstrādi. Drive-H2O izstrādātās HHO ierīces ir pirmās un vienīgās, kas ieguvušas starptautisku kvalitātes sertifikātu, kas ļauj ierīces uzstādīt jebkuram transporta līdzeklim un veikt ikgadējo tehnisko apskati bez jebkādiem apgrūtinājumiem.
Drive-H2O izstrādātās ierīces ļauj ietaupīt degvielu līdz pat 60 procentiem atkarībā no dzinēja un degvielas veida. Dīzeļdzinējam un benzīnmotoram vidējais degvielas ietaupījums būs aptuveni 20 procenti no faktiskā degvielas patēriņa. Ar gāzes iekārtām aprīkotam auto ietaupījums ir no 35 līdz 60 procentiem. Tā ir lieliska iespēja ietaupīt līdzekļus gan ikdienā, gan tuvākos un tālākos ceļojumos.
Ņemot vērā šā brīža vidējo degvielas cenu Latvijā (Ls 0.975) un vidējo automobiļa degvielas patēriņu uz simts kilometriem (10 litri), veicot 10 000 kilometrus vidējais ietaupījums būs sākot no 210 latiem. Kā zināms 10 000 kilometri īstam ceļotājam ir niecīgs nobraukums un gada griezumā ietaupījums uz vienu transporta vienību būs iespaidīgs.
Šobrīd pasaulē ar Drive-H2O ierīcēm aprīkoti vairāk kā 250 000 vieglie un kravas automobiļi, autobusi, lauksaimniecības un tautsaimniecības industriālā tehnika, laivas, jahtas un kuģi.
Varu palielīties, ka jau teju gadu piebaroju savu sportisko 2.0 TwinSpart dzinēju ar ūdeņradi un vidējais ietaupījums ir ap diviem litriem uz simts nobrauktiem kilometriem. Divi lati arī ir nauda, vēl jo vairāk, ka 100 kilometri ir mana vidējā ikdienas distance.
Gatis Gateris